Faber: The mind of Mencius

Ernst Faber: The mind of Mencius; or, Political economy founded upon moral philosophy. A systematic digest of the Doctrines of the Chinese philosopher Mencius […]. Translated from the German, with notes and emendations, by the Rev. Arthur B. Hutchinson (Boston: Houghton, Mifflin & Co., 1882)

• Bibliographic reference: BS col. 1407
    > Internet Archive (digitizing sponsor: MSN; book contributor: Emmanuel – University of Toronto)
    > Internet Archive (digitizing sponsor: MSN; book contributor: Cornell University Library)
    > Internet Archive (digitizing sponsor: MSN; book contributor: University of California Libraries)
    > Internet Archive (digitizing sponsor: Google; book contributor: Unviersity of Wisconsin – Madison)
  • No copy listed in Wiener China-Bibliographie

Ernst Faber: The mind of Mencius; or, Political economy founded upon moral philosophy […] translated from the German, and revised, by the Rev. Arthur B. Hutchinson (Tokyo: Nippon Seikokwai Shuppan Kwaisha | Yokohama/Shanghai: Kelly & Walsh; 2nd ed. 1897)

• Bibliographic reference: BS col. 1407
  • Digitized: Internet Archive (digitizing sponsor: Google; book contributor: Harvard University)
  • No copy listed in Wiener China-Bibliographie

German original:
Ernst Faber: Eine Staatslehre auf ethischer Grundlage oder Lehrbegriff des chinesischen Philosophen Mencius. Aus dem Urtexte übersetzt, in systematische Ordnung gebracht und mit Anmerkungen und Einleitungen versehen […]  (Elberfeld: Friderichs, 1877)

Dieser Beitrag wurde unter archive.org, digital abgelegt und mit , , verschlagwortet. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.