Valentijn: Oud en nieuw Oost-Indiën

François Valentijn: Oud en nieuw Oost-Indiën : vervattende een naaukeurige en uitvoerige verhandelinge van Nederlands mogentheyd in die gewesten, benevens eene wydluftige beschryvinge der Moluccos, Amboina, Banda, Timor, en Solor, Java, en alle de eylanden onder dezelve landbestieringen behoorende : het Nederlands comptoir op Suratte, en de levens der Groote Mogols : als ook een keurylke verhandeling van ‚t wezentlykste dat men behoort te weten van Choromandel, Pegu, Arracan, Bengale, Mocha, Persien, Malacca, Sumatra, Ceylon, Malabar, Celebes of Macassar, China, Japan, Tayouan of Formosa, Tonkin, Cambodia, Siam, Borneo, Bali, Kaap der Goede Hoop en van Mauritius : te zamen dus behelzende niet alleen eene zeer nette beschryving van alles, wat Nederlands Oost-Indiën betreft, maar ook ‚t voornaamste dat eenigzins tot eenige andere Europeërs, in die Gewesten, betrekking heeft … ( Te Dordrecht : By Joannes van Braam, boekverkooper ; Te Amsterdam : By Gerard onder de Linden, boekverkooper 1724-1726)

• vol. 1
      > Internet Archive (Book contributor & digitizing sponsor: Research Library, The Getty Research Institute)
    • vol. 2
      > Internet Archive (Book contributor: University of California Libraries,  Digitizing sponsor: Internet Archive)
    • vol. 3
    • vol. 4
    • vol. 5
      > Google Books (Original from Ghent University, digitized 30 May 2011)
  • Bibliographic reference: BS 2342,  BS col. 287 f. (with notes on content referring to China)
  • No copy listed in Wiener China-Bibliographie

Reprint:
S. Keijzer (ed.): François Valentijn’s oud en nieuw Oost-Indien (s’Gravenhage: H. C. Susan 1856-1858)

• Digitized
    • v.1 HATHI Trust (original from University of Michigan)
    • v.2 HATHI Trust (original from University of Michigan)
    • v.3 HATHI Trust(original from University of Michigan)
Dieser Beitrag wurde unter archive.org, digital, Google Books, HATHI Trust abgelegt und mit , , , verschlagwortet. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.

2 Antworten zu Valentijn: Oud en nieuw Oost-Indiën

1. BS 2.0 sagt:

Thank you!

2. FreeLeaf sagt:

Google digitized a copy of vol. 4 from Gent University: http://books.google.com.tw/books?id=GadJAAAAcAAJ

Kommentare sind geschlossen.