Veer: Vraye description de trois voyages …

Gerrit de Veer: Vraye description de trois voyages de mer tres admirables faicts en trois ans, a chacun an un par les navires d’Hollande et Zelande. au Nord par derriere Noruuege, Moscovie, et Tartarie, vers les royaumes de China & Catay…, Nova Sembla…, Groenlande…(Amsterdam: Corneille Nicolas 1598)

• Digitized: Google Books (original from Universidad Complutense Madrid, digitized 17 august 2007)

Girard le Veer [Gerrit de Veer]: Vraye description de trois voyages de mer tres admirables fait en trois ans, a chacun an un, par les navires d’Hollande et Zélande, au nord par derrière Norwege, Moscovie, et Tartarie, vers les royaumes de China & Catay, ensemble les découvrements du Waygat, Nova Sembla, & du pays situé sous la hauteur de 80 degrez, lequel on presume estre Groenlande (Amsterdam: chez Cornille Nicolas 1609)

> gallica (full text, from microfilm reproduction
    > gallica (illustrations only)

Gerrit de Veer: A true description of three voyages by the north-east towards Cathay and China [microform] : undertaken by the Dutch in the years 1594, 1595, and 1596 ([reprint of 1609 ed.]London: printed for the Hakluyt Society 1853)

> Internet Archive (Book contributor: University of California Libraries, digitizing sponosor: MSN)
    > Internet Archive (Book contributor: Canadiana.org, digitizing sponsor: University of Alberta Libraries – digitized from microfilm)
    > Internet Archive (Book contributor: University of California Libraries, digitizing sponsor: MSN)

[Gerrit de Veer:] Eerste[-derde] schip-vaert der Hollanderen nae de Oost-Indien door de Waygats, by – Noorden Noorweghen, Moscovien ende Tartarien: zijnde verrijckt met een beschryvinge veeler aengrenfende landen, noyt in eenige voorige (Amsterdam: Jan Janszoon 1648)

• Digitized: Internet Archive (Book contributor: University of California Libraries, digitizing sponsor: Internet Archive)

Gerrit de Veer/Levinius Hulsius: Warhafftige Relation der dreyen newen unerhörten, seltzamen Schiffart, so die Holländischen und Seeländischen Schiff gegen Mitternacht drey Jar nacheinander als Anno 1594, 1595 und 1596 verricht (Noriberga 1598)

Gerrit de Veer: Dritter Theil/ Warhafftiger Relation Der dreyen newen unerhörten/ seltzamen Schifffahrt : so die Holländische und Seeländische Schiff gegen Mitternacht/ drey Jahr nach einander/ als Anno 1594. 1595. und 1596. verricht. Wie sie Nordwegen, Lappiam, Biarmiam, und Russiam oder Moscoviam (vorhabens ins Königreich Cathay und China zu kommen) umbgesegelt haben ; Auch wie sie das Fretum Nassoviae, Waygats, Novam Semblam, und das Landt unter dem 80. Gradu latitud … gefunden: Und was für Gefahr … sie außgestanden / Auß der Niderländischen Sprach ins Hochteutsch gebracht/ Durch Levinum Hulsium. Tertia editio. (Franckfurt am Mayn : Hulsius ; Franckfurt am Mayn : Kempffer, 1612)

• Digitized:UB Rostock
  • Bibliographic reference: VD17 32:631749S

Latin and Dutch versions: Diarium nauticum (1598)

Last update: September 17, 2016.

Dieser Beitrag wurde unter archive.org, BSB, digital, gallica, Google Books, UB Rostock abgelegt und mit , , , verschlagwortet. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.